lauantai 23. tammikuuta 2016

Tasasta nummeako?

Kulttuurishokki ei ole iskenyt, mutta rampautuminen on ollut sitäkin lähempänä. Kerron teille nyt yhden asian. En tiedä Walesin muista alueista, mutta Aberystwyth ei ainakaan tasasta nummea ole nähnytkään. Vanha yliopisto (joka näyttää aivan pieneltä linnalta) sijaitsee aivan merenrannassa, mutta uusi kampus ja asuntolat on joku kekseliäs päättänyt rakentaa kaupungin yläpuolelle mäkeen, joka on lähes kaksi kilometriä pitkä!

Olin jonkin aikaa huolestunut, ehtisikö pubeissa käyminen tehdä hallaa vyötärön ympärykselleni, mutta enää en ole siitä huolissani. Luulenpa nimittäin tulevani takaisin kesäkunnossa. Tässä on nyt tallusteltu nimittäin tuota mäkeä ylös ja alas ja välillä vielä extra treeninä olen kanniskellut mäkeä talsiessa kauppakasseja mukanani.

Yhteen mäkeen tämä leikki ei suinkaan jää, sillä meiltä löytyy myös lenkkipolku ylös "vuorelle". Koulumatkaltani toiselle kampukselle löytyy myös mäki, jotka paikalliset kutsuvat sydänkohtausmäeksi. Enkä yhtään ihmettele. Olin varma, että pyllähdän minä hetkenä hyvänsä tuota jyrkkää mäkeä tipsutellessani alaspäin. Luulenpa, että ylös sen olisi päässyt ainoastaan konttaamalla. Jätin kokeilematta ja päätin valita takaisintulo reitikseni pidemmän, mäettömämmän reitin. Joka on itseasiassa enemmän minun makuuni. Sen varrella nimittäin laiduntavat hevosopiston hevoset!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti